Etykiety

sobota, 28 maja 2016

Dorsz, fasola i szmorgurki

Kolejny przepis z Barcelony: Dorsz z fasolką i szmorgurkami.
Szmorgurki to przepis sciągnięty z mojej cioci i taty, ale zrobiony na "oko", a raczej "na język" z pamięci, gdyż nie mam nigdzie zapisanego oryginalnego przepisu. Reszta zrobiona też jako eksperyment ale wyszło pysznie. Do naczynia do zapiekania władamy:
  • Posolonego i polanego cytryną Dorsza (chyba, że dorsz jest już słony to nie solimy)
  • Fasolkę szparagową
  • Liście szpinaku
  • Dwa ząbki czosnku pociachane
  • Podlewamy bulionem
Całość przykrywamy folią "ameliniową" i wkładamy do pieca na 180 stopni na 20-30 minut.
Smażymy cebulkę (ja miałem tylko czerwoną i wyszło git) z odrobiną białego wina jeśli mamy. Solimy, pieprzymy i Curry-ujemy. Na cebulkę rzucamy półplaterki ogórka zielonego (grubości ok 1cm). Smażymy trochę, żeby ogórek sflaczał, następnie zalewamy śmietaną i dodajemy dwie łyżeczki musztardy. Musztarda jaką dysponujemy jest bardzo ostra, więc dałem tylko 2 łyżeczki. Myślę, że słabszej można dać spokojnie 3-4. Musimy czuć  smaku musztardę i curry.

Podajemy jak na zdjęciu:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz